woensdag 10 september 2008

2-D BEELDONDERZOEK



































Hier heb ik de ruimte op het platte vlak verkend. Het neerzetten van je waarneming op papier. Hiervoor heb ik een aantal stappen leren gebruiken. Het isoleren en belichten van je object. Een denkbeeldig kader om je object zetten. Gebruik maken van papierranden zelf als hulplijn.

Ik heb verschillende mogelijke bindmogelijkheden onderzocht en materiaal studies gemaakt. Pakpapier is lekker om op te tekenen en wanneer je de inkt laat vloeien ontstaat er een soort landschap. Japans zijde papier is heel zacht en absorbeert alles heel gemakkelijk. Je kan heel makkelijk een beeld doordrukken op een ander papier. Hout neemt de inkt zonder gronding langzamerhand steeds meer op waardoor het dezelfde werking krijgt als aquarel op nat papier. Acrylverf wil op transparante sheets craqueleren. Door deze studies ben ik bewuster geworden in mijn keuzes voor papier en materialen.